#800 Shalifuzam : “Fizikal Dan Kereta Kena Bersedia”

Shalifuzam : Ini yang dinamakan door-to-door-to-door racing. Awesome!
Shalifuzam : Ini yang dinamakan door-to-door-to-door racing. Awesome!

Tahun 2016 kita dapat menyaksikan kebangkitan jentera-jentera bernadikan turbo mula menyertai Malaysia Speed Festival Racing Series. Jika dahulu kategori ini mendapat penyertaan majoritinya enjin yang bernadikan Naturally Aspirated namun tahun ini segalanya berubah. Siapa sangka kedudukan tempat kedua dan ketiga didominasi oleh mereka yang menggunakan enjin turbo dan sekali-sekala melancarkan serangan kepada Mr.Unstoppable Gan Kim Koa.

Mohd Shalifuzam atau Epol antara jentera Daihatsu Charade bernadikan enjin turbo yang berjaya menduduki tempat ketiga dan ini sudah pasti membuatkan beliau semakin bersemangat untuk memburu tempat yang lebih baik.

promord2.1

Shalifuzam : “Ada beberapa aspek saya kena titik-beratkan salah satunya fizikal. Terus-terang saya katakan berlumba di dalam MSF amat berbeza dengan SNF, stamina kena berada tahap terbaik dan untuk mendapatkan fizikal yang dapat menahan cuaca yang ekstrem sudah pasti untuk mendapatkan stamina yang mantap kenalah ber-jogging. Bagi kereta sudah pasti handling menjadi perkara yang amat penting, saya perlu pastikan boost dan tahap traction tayar sesuai agar bila keluar dari selekoh-selekoh di Sepang menjadi lebih mantap. Tambahan saya kena buat spek mata baru sebab silau sangat berlumba waktu siang.”

30-7-2016 merupakan tarikh yang wajib anda simpan dan pastikan anda menghadirkan diri untuk menyaksikan perlumbaan yang paling dinantikan..MALAYSIA SPEED FESTIVAL RACING SERIES Round 2!!

2 comments

  1. Jai superkarat

    Wuhuuu..shrek trbaik

  2. Pemuda Ilham

    Wowwww…. serba baruuuuu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *