Aril Hamka : “Enduro Paling Mencabar Tahun Ini”

arilpromo3

Aril Hamka sememangnya peserta MSF (dulu SNF) yang paling konsisten. Podium umpama isteri kedua beliau. Agak mustahil melihat beliau tidak menaiki podium dalam apa juga kedudukan. Berpengalaman dalam Sprint Enduro, namun tahun ini dikatakan benar-benar mencabar fizikal dan mental beliau.

Aril Hamka : “Tahun ini sememangnya mencabar mental dan fizikal saya. Tahun ini Enduro yang dijalankan pada waktu siang yang terkenal dengan suhu tahap mendidih telur ayam dan saya pula bertanding dalam dua kategori, Super 1500 NA dan Street Tuned Limited. Super 1500 NA kawan-kawan dari Momentum dan Millenium merupakan pencabar yang sangat hebat sejak dua pusingan, jadi saya perlu menggunakan strategi yang tepat untuk enduro yang dikatakan penentu segala-galanya. Begitu juga dengan Street Tuned, lawan yang paling utama Gan Kim Koa/ Philip Tang dan para peserta  yang lain. Jarak masa kira-kira 30-40 minit antara 2 kategori itu dapat memberi cukup masa untuk saya berehat. Saya dan rakan saya Shafiq Rosli dan Faiz Azmi atas nasihat Wak Sam Garage merancang durasi pemanduan 60/40 diantara pemandu pertama dan kedua.”

Aril Hamka dan rakan-rakan beliau terkenal suka memberi kejutan yang tidak disangka-sangka. Pusingan enduro penentu buat beliau dan rakan-rakannya. Apakah beliau mampu membuat kejutan dan sekaligus memperbaiki kedudukan kejuaraan? Sama-sama kita nantikan pada 16-10-2016 di Litar Antarabangsa Sepang.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *