PIRELLI – Power is Nothing Without Control

Pirelli sentiasa menjadi jenama yang sangat sinonim untuk dunia perlumbaan dan telah membuktikan bertahun diri mereka  dalam menyediakan tayar perlumbaan terbaik yang boleh dibeli dengan harga yang amat berpatutan. MSF Superbikes diberi penghormatan untuk memiliki Pirelli sebagai “Penyedia Tayar Rasmi”  untuk memudahkan para pelumba di Malaysia. Seperti yang kita tahu, tayar adalah salah satu kebimbangan terbesar dari segi kos dan kualiti. Walaupun ramai yang tidak tahu, perlumbaan motorsikal umum sebenarnya menggunakan satu set tayar setiap perlumbaan.

Apatahlagi ketika kita hidup di era motorsikal berkuasa tinggi yang mampu melepaskan kuasa 200hp pada putaran enjin 16,000 RPM. Salah satu elemen yang menukarkan atau menjinakkan semua tenaga kuasakuda, adalah tayar. Oleh itu bak kata pepatah, “Power is nothing without control”.

Rakan kongsi kami di Pirelli memahami cabaran ini dan diperlukan untuk memastikan penunggang kami (peringkat akar umbi) dalam MSF Superbikes masih berpeluang menggunakan teknologi tayar terbaik tanpa mengalami kos yang tinggi. Oleh itu, Pirelli akan membekalkan tayar terkini mereka yang merupakan Supercorsa V3 (SC1) yang hanya boleh didapati untuk pelumba MSF, supaya mereka boleh menolak batasan atau had mereka ke tahap yang lebih tinggi.

Hanya semasa MSF Superbikes pusingan kita akan tahu betapa sukarnya penunggang ini mencabar diri mereka apabila kawalan tayar telah diurus oleh Pirelli Supercorsa V3.

Saksikan penggunaan dan ujian pertama mengenai tayar V3 pada 14 April 2019 di Litar Antarabangsa Sepang.

Akses PERCUMA ke kawasan grandstand dan RM35 untuk pas paddock. Jumpa anda di sana!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *